יום חמישי, 8 בספטמבר 2011

פרק 13 מי אמר מדינה ולא קיבל? על ההיסטוריה של מיקרו מדינות


להורדה ישירה של הפרק לחץ כאן קליק ימני ואז שמור בשם...

יתכן שעד שתקשיבו לפודקאסט הזה, הפלסטינאים יכריזו על הקמת מדינה בצורה חד-צדדית. אבל האמת הם לא היחידים שהחליטו לשבור את הכלים, או שניסו להמציא את הגלגל מחדש. האם שמעתם פעם על דני וואלס שהקים מדינה שלמה עם מעל ל50 אלף תושבים אצלו בדירה? או על Sealand ממלכה שלמה שממוקמת על מגדל שמירה בלב הים ועושה צרות לאנגליה ? ומה עם Seborga ממלכה עתיקה שממוקמת בשטח של איטליה ? על סיפורים אלו ועוד תוכלו לשמוע בפרק הנוכחי של פרורי מידע.

יצירות שנעשה בהם שימוש בפרק זה:
כוורת מדינה קטנה
STAR-TREK – Intro
Animaniax – Nations of the world

משחקי הסימולמיה שהוזכרו בפרק: NationStates וCyber nations-. בנוסף אני רוצה להזכיר לכם שב22.9.11 מתקיים ליל המדענים, אני אישית לוקח חלק באירוע במוזיאון המדע בירושלים. אני בעיקר הולך לדבר עם קבוצות ילדים על המחקר שלי וחיי החוקר בישראל, אם אתם באזור תקפצו להגיד שלום. וכמו תמיד אם מישהו רוצה לקחת חלק ביצירת הפודקאסט, להציע רעיונות לפרקים או סתם לתת הצעות ניתן ליצור איתי קשר דרך אתר הפייסבוק או או בדוא"ל.

 להורדה ישירה של הפרק לחץ כאן קליק ימני ואז שמור בשם...




11 תגובות:

  1. יפה לך השיר מאנימאניקס

    השבמחק
  2. תודה תודה לאנונימי 1 ולאנונימי 2 :)

    השבמחק
  3. כל כך הרבה מתרחש מתחת לאף שלי ולה היה לי מושג. וללא קשר התחלתי להוריד את הסידרה של דני

    השבמחק
  4. אפשר להוסיף שהערבים המכנים עצמם פלסטינים כבר הכריזו על מדינה ב־1988 וזו הוכרה בידי מדינות רבות. זה לא עזר להם במיוחד, כנראה שאין להכרזה או להכרה הרבה משמעות.

    השבמחק
  5. שלום לחתול
    אני אשתדל לא להיכנס לפוליטיקה, אבל אם נסתכל רק על העובדות היבשות, ב1988 שערפת הכריז על מדינה הוא היה באותו מלכוד של דני וואלס, לא הייתה לו טריטוריה ! וכמו שראינו או יותר נכון שמענו האו"ם דורש הוכחת טריטוריה כשלב מקדים ואתה יכול לקחת את טיבט כדוגמה קיצונית למצב שבו ערפת הכריז על מדינה, ללא שטר בעלות על האדמה ההכרזה היא הצהרתית אבל ריקה מתוכן. כיום לפלסטיניים יש טריטוריה אומנם יש להם אוטונומיה תחת ישראל אבל עדיין אוטונומיה ולכן המצב מבחינה פוליטית שונה לגמרי. טוב או רע אתה תחליט לבד....

    השבמחק
  6. Great input about Sealand!!

    השבמחק
  7. היי תומר כל הכבוד לך אחלה של תוכנית מעבירה לי כמה שעות בכיף בעבודה ממש נחמד לשמוע :)

    השבמחק
  8. אין בעד מה, מקווה להמשיך לגרום לך אושר
    תומר

    השבמחק