יום רביעי, 2 בנובמבר 2011

פרק 16 שבעת פלאי תבל חלק א'


להורדה ישירה של הפרק לחץ כאן קליק ימני ואז שמור בשם...

בשנת 200 לפנה"ס חתם פיליון מביזנטיון ויכוח עתיק בסוגיה מה הם פלאי העולם. הוא שוטט ברחבי העולם וחיפש מבנים שיעוררו בו תחושת קודש, פליאה או יראה. פליון החליט שהוא הולך לחבר את מדריך התיירים האולטימטיבי, רשימת שבעת האתרים שחייבים לבקר בהם לפני שמתים, אם לא ביקרתם בכל האתרים כאילו לא חייתם מעולם.
אז מהם בכלל שבעת האתרים ? למה דווקא השבע האלו ולא למשל המקדש שבנה הורדוס? או החומה הסינית? ואיזה מפלאי העולם כן ניתן לראות מחוץ לכדור הארץ ? כל התשובות בפרק...

בפרק זה נעשה שימוש ביצירות:
יהורם גאון- שלום לך ארץ נהדרת
שושנה דמארי – מגדלור
Louis Armstrong- What A Wonderful World
Bloodhound Gang – The Roof is On Fire

להורדה ישירה של הפרק לחץ כאן קליק ימני ואז שמור בשם...

5 תגובות:

  1. מעולה תומר

    תוסיף תמונות תעלה ליוטיוב ותעלה קישור באתר מוצילרוס
    ענק !

    תודה

    נתי

    השבמחק
  2. הי
    שמח לשמוע עוד פרקים
    אתה יכול להוסיף בהסבר לפרק להוסיף קישורים לדברים שאתה מדבר בפקר. למשל קישור לתמונת הפסל של הקולוסוס מרודוס. לחסוך שני קליקים, לעצלנים שבחבורה.
    כמו כן, שמעתי פעם, שפסל זאוס נשמר איתנו בעוד צורה: הפנים הועתקו לפניו של אלוהים בציורים כדוגמת הקפלה הסיסטנית (או משהו כזה)
    ישר כח

    השבמחק
  3. הי תומר
    אחלה פרק, כרגיל.
    יש לי שתי השערות לגבי בית המקדש:
    1. כשהייתי גם אני חשבתי שמגדל שלום הוא הבנין הגבוה בעולם. (כלומר, המקדש לא היה מפואר ביחס לעולם, אלא ביחס לפרובינציה הנידחת שלנו)
    2. ליוונים לא היה שום דבר טוב לומר על יהודים, דתם ומנהגיהם. הם ראו אותנו כברברים (אסור ללכת לתיאטרון) עצלנים (שבת) אכזרים (ברית מילה) ומצורעים(סתם רשעות). אני מניח ששום דבר שהיה נבנה על ידי יהודים לא היה זוכה לרייטינג גבוה אצל היוונים.

    תודה על הפרק
    רפי

    השבמחק
  4. רפי אני רואה שכשאתה משלים פערים אתה עושה זאת במהירות. אומנם כילד גם אני הערצתי את מגדל שלום בעיקר כי היה את ה"מאייר-לנד" בקצה. אבל לדעתי יש כתובים של כמה היסטריונים שמפארים את מקדש הורדוס. אני משאר שאולי הם עשו סוג של אפליה ובחרו רק את המקדשים והסמלים שלהם או קברים (מוזילאום,פירמידות). ואולי פשוט הבניין נבנה טיפה מאוחר מידי, תזמון זה דבר חשוב בחיים. איך הסבתא הפלניה שלי אומרת, שיחשבו שהמקדשים שלהם יותר יפים אנחנו יודעים שאנחנו יותר מוצלחים וזה מה שחשוב
    :)
    תומר

    השבמחק
  5. נו מתי כבר יצא ההמשך ???????????

    השבמחק