יום חמישי, 30 ביוני 2011

פרק 8: איך הסמים קידמו את האנושות

להורדת הפרק לחצו קליק ימני "שמור קישור בשם" על הקישור הזה

האסוציאציה הראשונה שלנו עם המילה סמים, היא כמעט תמיד לא נעימה. אנשים זרוקים ברחובות, מנסים לברוח מהמציאות, תלויים בין חיים ומוות. אבל למה להכפיש סתם? נכון שסמים זה לא דבר מומלץ וטוב אבל הם לא בהכרח הרוע הטהור. בפרק זה זה אתן סקירה קלילה על הסמים ואנסה להוכיח פה ושם כיצד הסמים דווקא עזרו לקדם את האנושות והמדע.
הערה: אני לא מנסה לעודד בשום צורה או דרך את המאזינים להתנסות בסמים, להפך אני רוצה להדגיש ששימוש בסמים הוא לא רק אסור אלא גם מאוד מסוכן.

הפרק זה נעשה שימוש ביצירות
Pink Floyed – Time
Funny Animation – The Drugs I Need
Body Count – The Winner Loses (מאוד רציתי להכניס)

להורדת הפרק לחצו קליק ימני "שמור קישור בשם" על הקישור הזה

6 תגובות:

  1. יש ספר נהדר בשם SuperNatural של גראם הנקוק שמדבר פחות או יותר על הדברים האלו. הבנאדם הלך לחפש כל מיני תרבויות קדומות, וניסה להבין מאיפה הגיעו כל הסיפורים והציורים, הוא לקח את הסמים שלהם ואחכ כותב על החוויות שלו והסבר מדעי מפורט על כל דבר ספר מרתק.
    הנה ביקורת- http://www.andrewcollins.com/page/articles/Graham_Hancock_Supernatural_review.htm

    השבמחק
  2. שלום מאזין מתמיד
    תודה רבה על ההמלצה, אנסה לקרוא אותו בקרוב תמיד נחמד ללמוד דברים חדשים
    תומר

    השבמחק
  3. פרק מרתק, נהניתי מאוד. בכלל הפודקאסט הזה הוא אחד המשובחים. מקווה שלא תשבר... :)

    השבמחק
  4. עוד פרק מהנה.
    לא צריך להתנצל שהוא קצר (האורך לא קובע (: )
    חוץ מזה לגבי הסמים הטיבעיים ובמיוחד הסינטטיים.
    זה שהם משפיעים על המוח אומר שיש במוח קולטנים שמתאימים להם, ולא לדברים אחרים. כלומר המוח שלנו התפתח עם יכולת לקלוט חומרים שגורמים להזיות...
    נקושה למחשבה

    השבמחק
  5. אם אני, כבן אדם, בעל זכות בסיסית של חופש החיים, מגובה בדעתם של עשרות רופאים ואנשי מקצוע משכילים הדוגלים בדבר, מבין, מתנסה, ונוכח לדעת כי שימוש בצמח טבעי (לא כימיקלים ולא מוטציית טבע), הקיים אלפי שנים, וככל הנראה משחר הבריאה, משפר את הרגשתי הפיזית הבריאותית והמנטלית, ובטח שאיננה גורמת לצער או נזק לאדם אחר, נאסר עלי בתכלית האיסור, וכי אם אעשה בו שימוש אני מוגדר כעבריין פורע חוק, חירותי תישלל ממני ויחול עלי עונש מאסר , יפתח כנגדי תיק פלילי, וזכויות רבות יינטלו ממני. (כגון הזכות לעבוד במקומות שדורשים רישום פלילי נקי למשל, ועוד), האם יש בכך כל היגיון?? האין זה מזכיר תקופה נוראית וחשוכה שבה שימוש בהיגיון היה מחוץ לחוק? תקופה שבה זכויות של מיליוני בני אדם ניטלו מהם רק בשל בחירתם בדת מסוימת למשל, או בחירתם בצורת חיים מסוימת??? בלי שעשו נזק לאיש? כולנו כיום כשאנו רואים סרטים המשחזרים תקופה זאת, בטוחים שאנו, לא היינו נותנים להם לעשות זאת בכזאת קלות, אנו היינו מראים התנגדות, לא היינו הולכים כצאן לטבח. אז, מדוע כזה קורה לנו עכשיו אנחנו שותקים ככבשים? מדוע שבמדינות בעולם השימוש בצמח הוא חוקי לחלוטין, דווקא במדינתנו שוללים מאתנו את הזכות להשתמש בו? כנראה שצריך מישהו שיזכיר לנו, שיעורר בנו את חוש הצדק וההיגיון, את הזכות (אז 1943 לערך) למות בכבוד, ואת הזכות (כיום, 2011) לחיות בכבוד. בתקווה שעלה ירוק תצליח לנצח את היטלר (שאגב אם היה מעשן קצת הוא היה מבין שהוא בכלל לא צריך להרוג עמים שלמים בשביל להיות מאושר) הצטרפו למאבק בקונספירציה הממשלתית ובואו נראה מתי השב"כ יגיע לעצור אותנו על חתירה תחת הממשל, כמו גסטפו, בדיוק כמו שהיה קורה לנו לו היינו יהודים בברלין ב-1938

    השבמחק
  6. שלום אנונימי
    אני חושב שקצת הלכת רחוק מידי בהשוואה. אני חושב שיש טיפה הבדל בין נטילת הזכות לשימוש בסמים לבין נטילת הזכות לחיות. אין לי שום בעיה עם מפלגות הדוגלות בהפיכת השימוש בסמים לחוקי כדוגמת עלה ירוק, ובמדינה כמו שלנו זה אולי אפילו יעשה טוב לכמה אנשים. מה שניסיתי להעביר בפודקאסט הנוכחי שבאמת יש דברים שאסור לפסול מראש וכמו שאמרתי לכל מטבע יש 2 צדדים.

    השבמחק